قیمت آپارتمان در کرج

قیمت آپارتمان در کرج سال

کرج با مرکزیت استان البرز، به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان این استان و همچنین به عنوان چهارمین شهر پر جمعیت کشور شناخته شده می باشد. استان البرز از 4 شهرستان با نام های کرج، طالقان، ساوجبلاغ و شهرستان نظرآباد تشکیل شده است که کرج با جمعیتی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر یکی از پر جمعیت ترین شهرستان های این استان را تشکیل می دهد.

برخورداری از اقلیم مناسب، آب و هوای معتدل و نزدیکی به کوه های البرز در کنار ساخت و ساز های آپارتمان نشینی و همچنین ایجاد شهرک های صنعتی آن را تبدیل به موقعیت مناسبی برای زندگی کردن و همچنین کسب درآمد نموده است. از این رو در سال های اخیر شاهد رشد جمعیت و مهاجرت از شهرهای اطراف به خصوص تهران به این شهرستان پهناور می باشیم.

مقایسه اجمالی قیمت آپارتمان در تهران و کرج

کرج همانند تهران و دیگر استان های کشور از محله های لوکس بالا نشین و محله های متوسط و پایین نشین تشکیل شده است. محله های اعیان نشینی همچون عظیمیه، مهرشهر، شهرک بنفشه جزء محله هایی هستند که جهت خرید مسکن می بایست هزینه های بالایی را پرداخت کنید. بنابراین جهت خرید آپارتمان در کرج در چنین محله هایی نیازمند سرمایه گذاری زیادی می باشید. در این محله ها یافتن خانه هایی با متراژ کم به ندرت یافت می شود. از این رو خرید آپارتمان هایی با متراژ بالا نیاز به بودجه و درآمد بالایی را می طلبد.

از مهمترین دلایل اصلی بالا بودن کیفیت زندگی و در نتیجه قیمت آپارتمان در محله های مرفه نشین کرج، نزدیکی به کوه و در نتیجه برخورداری از آب و هوای مطبوع، دوری از ازدحام و شلوغی مرکز شهر، وجود مراکز و پاساژهای لوکس در کنار کافه و رستوران های شیک و مجهز می باشد. وجود درختان سر سبز چندین ساله که آرایش دهنده بلوارهای این محله ها می باشند هم نه تنها بر زیبایی و منحصر به فرد بودن آن تاثیر گذار می باشد، بلکه باعث بالا کشیدن قیمت آپارتمان و یا خانه های ویلایی در این مناطق هم گردیده است.

مهرشهر

قیمت خانه و آپارتمان در مهر شهر چند است؟

فاز یک و فاز دو مهرشهر با قیمت ۳۲ و ۳۴ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان از مناطق گران قیمت کرج برای خرید خانه هستند.

کرج، منطقه مهرشهر (فاز یک)

با استفاده از دکمه + و – روی نقشه امکانات رفاهی و موقعیت آنها را در کرج، منطقه مهرشهر فاز یک بهتر بررسی کنید.

مهرشهر دارای چندین بلوار عریض و طویل می باشد که دو بلوار شهرداری و ارم جزء بلوارهای اصلی آن محسوب می شوند. بلوار شهرداری یکی از مدرن ترین و لوکس ترین مناطق مهرشهر می باشد که جهت خرید آپارتمان می بایست هزینه بسیاری را سرمایه گذاری نمود. از دلایل اصلی گران بودن آپارتمان در این بلوار وجود باغ سیب ( که دلیل اصلی آب و هوای بسیار مطبوع مهر شهر می باشد) در قسمت شمالی و قرار گرفتن کاخ مروارید در بخش جنوبی آن می باشد.

منطقه مهرشهرکرج کجاست؟

از محله های لوکس، قدیمی و بسیار خوش نقشه و خوش آب و هوا برای خرید آپارتمان در کرج، می توان به مهرشهر کرج اشاره نمود. مهرشهر تا پیش از سال 1372 جزء مناطق مستقل از کرج به حساب می آمد. اما بعد از مدتی تحت پوشش این شهرستان قرار گرفت. به لحاظ موقعیت جغرافیایی، مهرشهر در بخش غربی شهرستان کرج و در حدود 16 کیلومتری از مرکز کرج واقع گردیده است که شامل 5 فاز می باشد. مساحت آن نیز از آزاد راه کرج – قزوین شروع و تا انتهای بلوار ارم امتداد می یابد. همچنین مهرشهر به لحاظ تاریخی، قدمتی طولانی دارد. ساخت این شهرک لوکس به دوران شمس پهلوی باز می گردد که این منطقه را برای اوقات فراغت خود بنا نمود. بنابراین از امتیازات خرید آپارتمان در مهرشهر کرج در کنار آب و هوای ییلاقی و بسیار پاک آن می توان به مراکز تاریخی همچون کاخ مروارید (ساخته شده توسط شمس)، امامزاده طاهر و مراکز تفریحی – گردشگری و همچنین خیابان ها و بلوارهای عریض آن اشاره نمود.

مهرشهر دارای چندین بلوار عریض و طویل می باشد که دو بلوار شهرداری و ارم جزء بلوارهای اصلی آن محسوب می شوند. بلوار شهرداری یکی از مدرن ترین و لوکس ترین مناطق مهرشهر می باشد که جهت خرید آپارتمان می بایست هزینه بسیاری را سرمایه گذاری نمود. از دلایل اصلی گران بودن آپارتمان در این بلوار وجود باغ سیب ( که دلیل اصلی آب و هوای بسیار مطبوع مهر شهر می باشد) در قسمت شمالی و قرار گرفتن کاخ مروارید در بخش جنوبی آن می باشد.

بلوار ارم نیز یکی از گران قیمت ترین مناطق مهرشهر جهت خرید آپارتمان در کرج می باشد. این بلوار که دو منطقه شمالی و جنوبی مهرشهر را به یکدیگر متصل می کند، جزء طولانی ترین بلوارهای کشور هم محسوب می گردد.

به طور کلی باید گفت که مهرشهر از 5 فاز متفاوت تشکیل شده که خرید آپارتمان در کرج در آن با توجه به نوع فاز و امکانات رفاهی و خدماتی و همچنین سن و قدمت بنا، متراژ و یا مساحت آپارتمان از قیمت های بسیار متفاوتی تشکیل شده است. فاز یک مهرشهر که معروف به خیابان چمن می باشد نسبت به دیگر فازها به مراتب لوکس نشین تر و در نتیجه گران قیمت تر می باشد. در واقع فاز یک مهرشهر جزء گران قیمت ترین محله ها در شهرستان کرج می باشد. وجود مراکز خرید، رستوران ها و کافه های لاکچری، سینما در کنار ویلا و آپارتمان هایی با متراژهای بسیار بالا، دلیل اصلی گران قیمت بودن ملک در فاز یک مهرشهر می باشد. جهت خرید آپارتمان در فاز یک مهرشهر در صورتی که سن بنا در حدود 2 تا 5 سال باشد، می بایست هزینه ای در حدود 30 میلیون تومان برای هر متر مربع پرداخت نمایید. همچنین فاز دوم آن نیز جزء گران قیمت ترین مناطق جهت خرید آپارتمان در کرج می باشد که برای هر متر مربع آن هم تقریباً می بایست حدود 29 میلیون تومان هزینه نمود. اما اگر میزان بودجه شما برای خرید آپارتمان در کرج آن هم در مهرشهر پایین می باشد، توصیه ما به شما فاز چهارم می باشد. در فاز چهارم مهرشهر، خانه های لوکس و اعیان نشین به مراتب کمتری نسبت به فاز یک و دو وجود دارد. در نتیجه خرید آپارتمان در مهرشهرکرج آن هم فاز چهارم به مراتب ارزان تر تمام می شود.

از دیگر نکات مهم جهت خرید آپارتمان در کرج و یا هر شهر دیگری آن است که نباید تنها با هدف خرید ملک به آن نگاه کرد. توجه به نوع محله برای زندگی کردن، همسایگان و مردمی که در آن محله زندگی و رفت و آمد می کنند، می بایست در هنگام خرید آپارتمان مورد توجه و لحاظ قرار گیرد. اغلب ساکنین مهرشهر را افرادی با سطح سواد عالیه و با فرهنگ تشکیل می دهند. در حقیقت مهر شهر کرج را می توان جزء لاکچری ترین مناطق کرج به لحاظ برخورداری از سطح بالای آزادی های مدنی- اجتماعی و فرهنگی به حساب آورد.

بهترین  فازهای مهرشهر کرج کدامند؟

اگر برای سرمایه گذاری و یا سکونت این منطقه را در نظر گرفته اید لازم است در نظر داشته باشید در حال حاض فاز2 و فاز3 بهترین انتخاب هستند. چنانچه مایل به فعالیت تجاری در مهرشهر هستید فاز یک  یا  خیابان چمن بهترین منطقه میباشد. فاز 4 و فاز 5 با قیمت های کمتر در اولویت های بعدی هستند.

مراکز خرید مهرشهر کرج کدامند؟

  • مرکز خرید رویال
  • مرکز خرید مبنا
  • مرکز خرید پارس
  • میدان میوه و تره‌بار

مکانهای دیدنی مهرشهر کجاست؟

  • باغ سیب مهرشهر
  • ویلاهای تاریخی مربوط به خانواده پهلوی
  • سینما پرشین
  • کاخ مروارید

خیابان های اصلی مهرشهر کرج کدامند؟

  • خیابان امیرکبیر
  • خیابان آزادی
  • خیابان ولیعصر

دسترسی منطقه مهرشهر کرج به مترو و مرکز کرج چطور است؟

برای دسترسی به مترو از مهرشهر میبایستی از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کنید. فاصله دورترین نقطه مهرشهر به مترو حدود پانزده دقیقه میباشد.

فاصله مهرشهر تا مترو گلشهر
فاصله مهرشهر تا مترو گلشهر
فاصله مهرشهر تا مترو کرج
فاصله مهرشهر تا مترو کرج
فاصله مهرشهر تا میدان طالقانی

عظیمیه

از دیگر محله های بسیار عالی و مطلوب جهت خرید آپارتمان در کرج، محله عظیمیه کرج می باشد. منطقه ای در کوهپایه های کرج که با بام کرج چندان فاصله ی زیادی ندارد. عظیمیه را با آپارتمان های شیک با مساحت و متراژ بالا، پنت هاوس های مجلل و اعیان نشین می شناسند. از مهمترین خیابان ها و میادین آن می توان به میدان بعثت اشاره نمود که جزء خلوت ترین میادین آن به حساب می آید. میدان بهارستان و گلستان نیز به دلیل مشرف بودن و نزدیکی به کوه و در نتیجه برخورداری از آب و هوایی مطلوب، جزء گران قیمت ترین محله های عظیمیه کرج به شمار می آیند.

فردیس

فردیس نیز از دیگر محله های خوب جهت زندگی و سرمایه گذاری از طریق خرید مسکن می باشد. منطقه فردیس در 10 کیلومتری جنوب شرقی استان البرز قرار گرفته که فاصله آن تا تهران به دلیل احداث اتوبان تهران – کرج تقریباً در حدود 30 دقیقه می باشد. بنابراین برای کسانی که توانایی پرداخت هزینه های سنگین زندگی و آپارتمان نشینی در کلان شهر بزرگی همچون تهران را ندارند، می تواند گزینه بسیار مطلوبی به حساب آید.

گوهردشت

گوهردشت و یا بهتر بگوییم رجائی شهر جزء یکی دیگر از محله های شمالی و مرفه نشین شهرستان کرج می باشد. بنابراین جهت خرید آپارتمان و یا ملک در گوهردشت، می بایست هزینه بسیاری را متحمل شد. از نکات بسیار مهم در خصوص خرید آپارتمان در گوهردشت کرج آن است که این منطقه اغلب مورد توجه سیاستمداران بوده که این منطقه را به عنوان مکانی برای زندگی انتخاب نموده اند. بنابراین این امر می تواند یکی از دلایل اصلی جهت رشد و افزایش قیمت مسکن در گوهردشت باشد.

در خصوص موقعیت زندگی در گوهردشت باید گفت که گوهردشت به شکل فاز بندی و از سه فاز متنوع تشکیل شده است که بهترین منطقه آن مربوط به فاز اول می باشد. وجود مراکز تجاری، تفریحی، آموزشی و خدمات درمانی در کنار دانشگاه ها و موسسه های علمی متعدد، این منطقه از کرج را از هر جهت برای سرمایه گذاری از طریق خرید آپارتمان در کرج متمایز نموده است. بنابراین اگر خواهان خرید آپارتمان در گوهردشت کرج می باشید، باید برای هر متر مربع چیزی در حدود 18 تا 19 میلیون تومان هزینه نمایید.

آنچه که در خصوص خرید آپارتمان در گوهردشت کرج می بایست بیان نمود آن است که گوهردشت از 4 شهرک با نام های شهرک شهید جهازی ها، بهارستان، آسمان و شهرک بهداری تشکیل شده است که اغلب ساختمان ها در آن به شکل آپارتمانی می باشد.

جهانشهر / جهان شهر

جهانشهر نیز یکی دیگر از محله های قدیمی و اعیان نشین در مرکز کرج می باشد که در بخش جنوبی عظیمیه و گوهر دشت قرار گرفته است که این امر سبب افزایش محبوبیت آن در میان خریداران شده است. باید اذعان نمود که ساخت این محله قدیمی به دوران قبل از انقلاب باز می گردد که توسط یکی از تجار و بازرگانان بنام و بسیار ثروتمند آن زمان “محمد صادق فاتح” بنا گشت. جهانشهر را از قدیم الایام به باغ های بسیار وسیع می شناختند. اما به مرور زمان و با افزایش جمعیت، کم کم باغ ها و خانه های ویلایی جای خود را به آپارتمان نشینی بخشیدند.

قیمت آپارتمان در کرج حدودا چقدر است؟

قیمت آپارتمان در کرج برای یک آپارتمان 100 متری حدودا بین پانصد میلیون تا دو میلیارد و پانصد میلیون برای سال 1481 تخمین زده میشود.

بهترین منطقه کرج برای خرید آپارتمان کجاست؟

اگر توان مالی خوبی دارید و به دنبال خرید خانه در بهترین و لوکس‌ترین محله‌های کرج هستید، محله‌های مهرشهر، عظیمیه و جهانشهر بهترین انتخاب هستند..

قیمت آپارتمان در جهانشهر کرج چند است؟

فاز یک و فاز دو مهرشهر با قیمت ۳۲ و ۳۴ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان از مناطق گران قیمت کرج برای خرید خانه هستند.

بحث کنید

مقایسه ملک ها

مقایسه
جستجو