معرفی سایت های جستجوی املاک

درج آگهی رایگان ملک

عدم وجود اطلاعات دقیق و شفاف در زمینه معاملات املاک موجب متضرر شدن طرفین معامله می گردد. بنابراین وجود سامانه هایی که علاوه بر امکان جستجوی ملک، اطلاعات دقیقی از روند قیمتی، موقعیت ملک، امکانات آن و دسترسی به مراکز خدمات عمومی فراهم نمایند ضروری است. برخی از این سامانه ها شامل آی هوم، کیلید، هومینگ، ملکانا و … می باشند.

معرفی پلتفرم های جستجوی املاک

سایت های آگهی ملک و انواع سامانه املاک

در این مقاله از لیست برترین سایت های آگهی املاک را معرفی مینماییم.

سایت دیوار (Divar)

دیوار یک پلتفرم برای خرید و فروش کالاها و خدمات بدون واسطه می باشد که از سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت نموده است. یک بخش تخصصی این پلتفرم مربوط به درج آگهی های املاک در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره می باشد که بر روی سایت دیوار قابل دستیابی است.

مزیت این وبسایت و اپلیکیشن آن در این است که امکان ثبت انواع آگهی املاک برای تمام شهرهای ایران وجود دارد.

اخیرا کاربران اینترنت مستقیما کلمات جستجوی مربوط به سایت دیوار را در گوگل سرچ میکنند. مثلا:

سایت شیپور (Sheypoor)

شیپور یک وبسایت خرید و فروش بدون واسطه کالاها و خدمات است که از سال ۱۳۹۱ شروع به کار نموده است. این پلتفرم که بر روی سایت شیپور  قابل دسترسی است؛

در یک بخش جداگانه امکان دریافت و ثبت آگهی های مربوط به املاک در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره را دارد. در این وبسایت نیز امکان ثبت انواع آگهی املاک برای تمام شهرهای ایران وجود دارد.

سایت آی هوم (iHome)

این استارتاپ ابتدا در سال ۱۳۹۴ به عنوان یکی از کامل ترین سامانه های املاک بر روی سایت آی هوم شروع به فعالیت نمود و به عنوان اولین سامانه آنلاین املاک در کشور کمک شایان توجهی به گسترش فعالیت مشاورین املاک در بستر اینترنت نمود و به تدریج خدمات خود را توسعه داد.

در حال حاضر اپلیکیشن آی هوم نیز در دسترس می باشد؛ مشاورین املاک برای ثبت آگهی خود و سایر کاربران برای جستجوی ملک مورد نظر خود برای خرید یا اجاره می توانند از این اپلیکیشن بهره بگیرند.

یکی از خدمات این سامانه، ارائه آگهی بیش از ۲ میلیون ملک برای خرید و فروش یا اجاره می باشد و افراد می توانند با توجه به معیارهای خود به راحتی ملک مورد نظر خود را بر روی بستر اینترنت جستجو نموده، موقعیت مکانی و تصاویر مربوط به آن را مشاهده نموده و به طور مستقیم با فروشنده ملک ارتباط برقرار نمایند.

وجه تمایز این سامانه با سایر سامانه های آنلاین املاک در این است که فروشندگان و خریداران ملک با مراجعه به این سامانه می توانند اطلاعات کاملی از موقعیت ملک مورد نظر، دسترسی به حمل و نقل عمومی، نزدیکترین مراکز خرید و مراکز درمانی و آموزشی پیدا کنند. این سامانه همچنین خدماتی نظیر گزارش تغییرات لحظه ای قیمت و پیش بینی آن برای مناطق مختلف را ارائه می دهد.

سایت کیلید (Kilid)

سامانه کیلید که مربوط به شرکت کلان داده شهر فناوران می باشد برای جستجوی ملک با هدف خرید، فروش، اجاره و رهن طراحی شده است. این سامانه که بر روی سایت کلید قابل دسترسی است پذیرای ثبت رایگان آگهی های مشاورین املاک و کاربران شخصی در خصوص فروش، خرید، رهن یا اجاره ملک می باشد.

مزیت استفاده از این سامانه املاک در این است که کاربران علاوه بر جستجوی ملک، می توانند به اطلاعات تمام مشاورین املاک در تهران دسترسی داشته باشند.

البته به زودی این خدمات برای شهرهای دیگر ایران نیز قابل ارائه خواهد بود.

افزون بر این، این سامانه املاک با استفاده از فناوری برآورد هوشمند بر اساس خصوصیات ملک نظیر موقعیت مکانی، عمر بنا، متراژ، امکانات و دسترسی به حمل و نقل عمومی و نیز با استفاده از داده های آماری نظیر قیمت بازار، قیمت املاک مشابه ملک مورد نظر و قیمت قبلی ملک مود نظر، برآورد قیمتی مناسبی از ملک انجام می دهد.

لازم به ذکر است که علاوه بر وبسایت، امکان استفاده از اپلیکیشن کیلید نیز فراهم شده است و مشاورین املاک و کاربران شخصی به راحتی می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

سایت پلاکر

سایت هومینگ (Homing)

سامانه هومینگ همراه با اپلیکیشن آن که خدمات مربوط به حوزه املاک را ارائه می دهند ابتدا در سال ۱۳۹۷ طراحی و منتشر شد. این سامانه که بر روی سایت هومینگ دات آی آر قابل دستیابی است در حال حاضر در ۱۵ استان کشور و ۱۹ شهر خدمات خود را ارائه می دهد.

بخشی از خدمات این سامانه املاک مربوط به خرید و اجاره ملک می باشد و کاربران شامل خریداران، مستأجران یا مالکان می توانند درخواست ملک مورد نظر خود را ثبت کنند.

بخش دیگری از خدمات این سامانه مربوط به مشاورین املاک می باشد که می توانند آگهی های خود را ثبت نمایند علاوه بر این، درخواست های مشتریان نیز برای این گروه قابل مشاهده می باشد؛ بنابراین مشاورین املاک می توانند با مشتریان خود تماس گرفته و آن ها را راهنمایی کنند.

سایت این پین (inpin)

سامانه این پین و اپلیکیشن آن که در سال ۱۳۹۷ رونمایی گردید بستری برای جستجوی هوشمند ملک در سراسر ایران فراهم آورده است. با استفاده از سامانه این پین که بر روی تارنمای سایت این پین قرار گرفته است می توان به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، خانه یا آپارتمان مورد نظر خود را پیدا کرد.

با استفاده از اپلیکیشن این پین می توان محدوده دلخواه قرارگیری ملک مورد نظر خود را انتخاب کرده و به جستجوی آن پرداخت؛ علاوه بر آن می توان از مشاوران اختصاصی نیز کمک گرفت.

مالکین نیز می توانند آگهی فروش ملک خود را در سامانه املاک ثبت نمایند. یکی از مهم ترین ویژگی های این اپلیکیشن، بهره گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده می باشد؛ به طوری که می توان با استفاده از اپلیکیشن این پین در هر نقطه از شهر، محیط پیرامون را اسکن نموده و املاک قابل فروش یا اجاره را مشاهده نمود.

سایت ایران فایل (Iranfile)

پلتفرم ایران فایل نیز یکی از موتورهای جستجوی املاک است که بر روی تارنمای سایت ایران فایل قابل دستیابی است. از جمله خدمات این سامانه املاک می توان به مشاهده کامل آدرس ملک، درج تبلیغات هوشمند برای دیده شدن ملک، سفارش ملک و سپردن ملک اشاره نمود. بنابراین با پرداخت وجه می توان ملک مورد نظر خود را با آدرس کامل مشاهد نمود.

همچنین برای صرفه جویی در زمان می توانید ملک مورد نظر خود را با شرایط معین نظیر خرید، معاوضه، اجاره، منطقه، متراژ، تعداد اتاق خواب، داشتن پارکینگ و… سفارش دهید و منتظر پاسخ مشاوران این سامانه باشید.

سایت ملکانا (Melkana)

ملکانا یکی از دفاتر مشاوره املاک تهران است که به صورت آنلاین و بر روی تارنمای سایت ملکانا فعالیت می کند. خریداران با مراجعه به وبسایت یاد شده می توانند اطلاعات کاملی از آگهی های فروش املاک در تهران را مشاهده نمایند. شایان ذکر است که هر آگهی شامل مشخصات کامل ملک و تصاویر با کیفیتی از آن می باشد.

همچنین آخرین خبرها در زمینه بازار مسکن و گزارش های تحلیلی بر روی وبسایت ملکانا قرار می گیرد که می تواند در زمینه تصمیم به خرید مشتریان راهنمای خوبی باشد. ملکانا همچنین خدمات مشاوره برای خرید و فروش ملک توسط کارشناسان ملکی مجرب و وکلای متخصص ارائه می دهد.

منبع سایت: ملک۷

بهترین سایت های درج آگهی ملک و املاک کدامند؟

کیلید
شيپور
دلتا
2نبش
پلاکر
اول خونه
شابش
دودوتا
ایران فایل
ایملک

چگونه آگهی ملک بنویسید و بر مردم اثر بگذارید!

عنوان آگهی جذاب
عکس های واضح از وضعیت منظم ملک
توضیحات کامل واحد
قیمت مناسب و بروز
شماره ارتباطی سریع

مقایسه ملک ها

مقایسه